دور مادة التربية الاسلامية في تحسين مفاهيم القيم الاخلاقية لدى تلاميذ الصف التاس ع بمرحلة التعليم الأساسي

Authors

  • The role of Islamic education in improving moral values among ninth-grade students in primary edu. قسم التربية وعلم النفس – كلية التربية العجيلات – جامعة الزاوية Author

Keywords:

التربية الاسلامية / مفاهيم القيم الأخلاقية/ الصف التاسع /مرحلة التعليم الأساسي

Abstract

The study aimed to identify the role of Islamic education in developing moral values
among ninth-grade students in Ajilat. The researcher used a questionnaire distributed
to a sample of 60 students, and the results were analyzed using SPSS.
The results showed a positive and statistically significant impact of Islamic
education in promoting a set of moral values, most notably:
Honesty, filial piety, cooperation, and respect.
The results also demonstrated that increased engagement with the content of the
course clearly reflects students' commitment to these values in their daily lives.

Downloads

Published

2025-09-25

Issue

Section

Articles

How to Cite

دور مادة التربية الاسلامية في تحسين مفاهيم القيم الاخلاقية لدى تلاميذ الصف التاس ع بمرحلة التعليم الأساسي. (2025). Al-Jabal Journal of Humanities and Applied Sciences, 6(1), 151-137. https://ajhas.ly/index.php/ajhas/article/view/66