دور مادة التربية الاسلامية في تحسين مفاهيم القيم الاخلاقية لدى تلاميذ الصف التاس ع بمرحلة التعليم الأساسي
Keywords:
التربية الاسلامية / مفاهيم القيم الأخلاقية/ الصف التاسع /مرحلة التعليم الأساسيAbstract
The study aimed to identify the role of Islamic education in developing moral values
among ninth-grade students in Ajilat. The researcher used a questionnaire distributed
to a sample of 60 students, and the results were analyzed using SPSS.
The results showed a positive and statistically significant impact of Islamic
education in promoting a set of moral values, most notably:
Honesty, filial piety, cooperation, and respect.
The results also demonstrated that increased engagement with the content of the
course clearly reflects students' commitment to these values in their daily lives.
Downloads
Published
2025-09-25
Issue
Section
Articles
How to Cite
دور مادة التربية الاسلامية في تحسين مفاهيم القيم الاخلاقية لدى تلاميذ الصف التاس ع بمرحلة التعليم الأساسي. (2025). Al-Jabal Journal of Humanities and Applied Sciences, 6(1), 151-137. https://ajhas.ly/index.php/ajhas/article/view/66